~ sajak buat sahabat ~

 

sejenak bersama..pelbagai ragam dan gaya begitu juga perangai kita kan? saling lengkap melengkapi.. sahabat,

aku bukanlah insan terbaik

sebagai sahabatmu,

aku juga,

bukan insan teristimewa dalam hidupmu,

hadirku tika sesuatu,

hilangku tika tugas memburu,

aku,

tidak mampu menjadi mereka yang terbaik buatmu,

aku lemah untuk itu,

aku juga tidak akan menjadi si dia yang teristimewa,

aku tidak akan menjadi si dia yang hebat untukmu,

aku hanya mampu menjadi aku,

yang cuba menjadi sahabat setiap waktu,

yang menyumbang bahu tika engkau tersedu,

yang memberi padu ketika engkau lesu,

tetapi,

adakalanya aku jaga menjadi layu,

tersalah kata malah laku,

kerna aku tidak sehebat sahabatmu di situ

dan yang pasti

aku tahu tentang itu,

maafi aku,

duhai sahabatku.

 

 

note no 1): maafkan daku sahabatku

note no 2) : sajak masa tak dapat lakukan terbaik untuk sahabat..sedih sangat..

note no 3) : berusaha ingin menjadi sahabta yang baik…semoga berjaya

note no 4) : sahabat..jom bantu saya..hehe

note no 5) : siapa yea sahabat-sahabat saya?? hua hua hua

note no 6) : kenangan indah..semusim berlalu..

 

irbid jordan

tempat yang khusus dan tarikh yang tepat tidak diingtati..

23 thoughts on “~ sajak buat sahabat ~

  1. SALAM..ramai plak jumpa kwn2 jordan kat blog..aini ni yer…ana igt2 lupalah…okalh,ana linkkan blog anti yer..huhu…selamat berimtihan…

  2. wslm…ramai jer shbt jordan kat sini,silakan link..di alu-alukan…
    nie hasarus ker? rase2nyala sbb tgk email..maaf yea kalu salah orang.

  3. Ade yang lain x?? Sajak kat atas tu dah ok tpi nak yang sedih…Atau, kalau dibaca boleh nangis… Huhuhu… Tpi, x yah risau sebab sajak awak memang mantap!!! Teruskn usaha!!!

  4. :) dah lama tak menulis sajak sebenarnya…insyaALLAH ada yang lain, akan dipost kan dalam blog ini…insyaALLAH..:)

  5. sedih yea..:) semoga kta mampu menjadi sahabat yang terbaik buat sahabat kita…:)

Leave a Reply

