~ surat cinta ~

assalamualaikum…

post kali ini agak istimewa tajuknya. (tajuk sahaja kah? hehe)

dua hari lepas, (dari tarikh post entry) saya dikejutkan dengan menerima surat ‘cinta’ dari seseorang. mula-mula agak terkejut dan tidak percaya, ialah surat-surat sekarangkan sudah dikira sebagai tidak lagi up to date untuk digunakan. ini kerana kemudahan teknologi yang canggih dan terkini membuatkan surat sudah kurang sesuai untuk diaplikasikan.

lagi pula, zaman kanak-kanak sudah berakhir. bukan lagi zaman cinta monyet untuk menerima surat cinta dari si dia. tapi kini, saya menerimanya buat kali entah ke berapa..hehe(macam banyak aje..huhu). cuma yang ingin ditekankan disini, surat tersebut amat bermakna dan membuatkan saya terkesima apabila membacanya. hebat betul.

surat tersebut juga datangnya dari seseorang yang saya sayangi. tidak disangka si dia akan memberiku surat cinta! tidak pernah terfikir. tapi itula hakikatnya. thankz si dia..love u too (khas untuk si dia)..hehe..ketika ternampak surat tersebut yang diselitkan di atas laptop ini, minda tertanya-tanya. siapa pula yang memberiku surat? kerana terkejut, surat itu terus dibaca tanpa duduk terlebih dahulu. (excited sangat) hehe..

mesti tertanya-tanya apakah isinya bukan? hehe..surat cinta pastinya mengenai perasaan. perasaan cinta, sayang dan cara untuk menyuburkan kasih sayang antara kami. isinya amat membuatkan saya terasa amat disayangi dan dihargai sebagai orang yang tersayang bagi si dia.

surat dan pengirimnya semestinya amat berbeza antara yang sebelum ini. tidak kisahla siapa dia, biar saya dan ALLAH sahaja yang mengetahui siapa pengirimnya.

isinya bukan seperti surat cinta biasa, menyatakan perasaan cinta yang bersangatan, meminta untuk dibalas cintanya, sebab menyukai dan sebagainya tetapi sekadar menyatakan perasaannya dan cara menjaga kasih sayang itu kearah kebenaran.. ayatnya juga tiadalah berbunga, sungguh jelas dan tidak berjela-jela. (banyaknya pujian) hehe..yang pasti setiap perkataan yang ada amat menyentuh dan mengenai seluruh deria yang sempurna.

isinya mengenai bagaimana untuk menyemarakkan cinta kepada Maha Pencinta. jalan bertaqarrub pada-Nya, berhubungan terus bersama-Nya, berhubung baik sesama makhluk-Nya. dan semuanya membuatkan saya berfikir dan bertambah menyayanginya. terasa dekat dengan si dia dan Dia, kerana bila bersamanya terasa dekat bersama ALLAH.

nasihat dalam surat itu juag membuatkan saya terasa bahawa picisan itu bukan keutamaan, seharusnya kami bersatu dalam menyelesaikan setiap picisan supaya tidak mengeruhkan hubungan kami dengan Maha Penghubung dan Maha Penyayang.

untuk si dia…usaha yang dicadangkan akan kita laksanakan dengan kadar yang segera supaya tidak terlalai dan jauh dari-Nya. berusaha bersama yea..sentiasa bersemangat dan semoga diberi kekuatan. terima kasih kerana melayangkan surat cinta…

untuk pembaca..siapa pengirim surat itu? biarlah rahsia kami sahaja. cuma ingin ditegaskan bukan cinta terlarang. hehe..semoga kami terus berukhwah seindah ukhwah ini..kekal selamanya..

pengirim..apa lagi tunggu?? jomla lakukan…


p/s : cintai sahabatmu nescaya sahabatmu akan menyintaimu..hehe..


sakan,

bilik 309

irbit jordan..

19032009

8.03pm



2 thoughts on “~ surat cinta ~

  1. yup…cinta kn bunga, bunga akan layu, cinta kn harta, harta akan berkurang, cintakan manusia, manusia akan mati, cintailah Illahi kerana Dia yang akan kekal abadi..cintailah Illahi..hehehe..smg cinta kita diredhai ALLAH…sbg sahabat..saya sayang akan kamu..hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s