~ aku ingin mencintaiMu~

bismilahirahmanirrahim

assalamualaikum.

alhamdulillah, berkesempatan juga hari ini menulis entry yang kurang peribadi, walaupun agak menyentuh sedikit. makan tengah hari hari ini (15 mei 2009) disajikan khas dari sahabat saya. terima kasih Mira. rutin kami disini, hampir setiap minggu akan makan bersama ramai-ramai. ini adalah salah satu acara untuk mengeratkan ukhuwah sesama kami. setelah selesai menjamu selera, kami menonton cerekarama pula, (walaupon hampir sangat dengan peperiksaan akhir).

cerita bertajuk ‘intan, sayang, manja’. agak menarik cerita tesebut, tapi bukan tujuan utama untuk berkongsi mengenai cerita tersebut tetapi, aktiviti selepas menonton. sahabat saya memperdengarkan sebuah lagu bertajuk ‘Aku Ingin MencintaiMu’. pada mulanya, saya beranggapan bahawa ini adalah lagu cinta pasangan kekasih, tetapi apabila dihayati lirik lagu ini, amat menyentuh perasaan. saya pasti ramai yang sudah maklum mengenai lagu ini.

saya sertakan dalam post kali ini senikata lagu tersebut

tuhan bertapa aku malu
atas semua yang Kau beri padaku
terlalu sering membuatMu kecewa
Entah mungkin kan aku terlena
sementara Engkau beri aku
kesempatan berulang kali
agar aku kembali
dalam fitrahku sebagai manusia
untuk menghambakanMu
bertapa tak ada
apa-apanya aku dihadapanMu
aku ingin mencintaiMu setulusnya
sebenar-benar aku cinta
dalam doa, dalam ucapan,
dalam setiap langkahku
aku ingin mendekatiMu selamanya
sehina apa pun diriku
ku berharap
untuk bertemu denganMu Ya Robbi.

bagi saya lagu ini amat menyentuh hati. sebagai hamba seharusnya kita sentiasa berkeinginan untuk menyintai dan mendekati Tuhan kita. bukan sekadar rasa, tetapi seharusnya diikuti dengan tindakan yang selari dengan niat dan keinginan kita itu.

melakukan sesuatu yang baik dan berfaedah adakalanya amat sukar kerana perlu berperang dengan nafsu. jika mafsu menguasai jiwa, maka maksiat pun akan berleluasa dilakukan. jika iman menguasai jiwa, insyaALLAH maksiat akan kita jauhkan.

semoga kita sentiasa bermujahadah untuk mendekati dan mencintai Tuhan Kita. ALLAH yang Esa. semoga ALLAH sentiasa rehda.

150509

5.00pm

sakan baitul tolabah

irbid jordan

4 thoughts on “~ aku ingin mencintaiMu~

  1. wslm…
    trima kasih, pernah dgr gak lagu nie,
    smg dgn lirik lagu2 mampu mendekatkan diri pdNya..
    smg ALLAH redha dgn kita n keluarga kita
    ameeennn

Leave a Reply

