~ singa itu sifatnya ganas, tapi ada sahaja yang jinak kan? ~

Dengan Nama ALLAH yang Maha Pentadbir Alam ini.

ALhamdulillah
ALhamdulillah
ALhamdulillah.

diberi satu teka teki hari ini.

ala~ gamabr tak boleh uplod lah!

jika kita diikat dalam keadaan tergantung di atas sepohon pokok, dengan tali yang panjang. tali tersebut dibawahnya ada sebatang lilin yang membakar tali itu, di bawah kita ada seekor singa menanti dengan penuh geram melihat akan ‘rezeki’nya. apakah yang kita akan lakukan untuk memastikan kita masih lagi bernyawa. tidak jatuh kepada singa dan dibaham olehnya.

mesti dijawab dengan menggunakan logik akal yea. L.O.G.I.K.

oh! saya sudah ada jawapannya, cuma tak mahu taip dulu. lain kali akan dijawab.

hari ini saya half-day. untuk ke kuanta meraikan perkahwinan Faizah Sarani malam ini dan esok. saya sangat teruja! jumpa kawan-kawan semua.

hari ini mendung sepanjang separuh hari. mungkin faham ‘mendungnya’ hati saya kot.🙂

baru dapat berita dari syahida, dia telah dapat tawaran untuk masuk ICMGTS juga! dalam masa yang sama pensyarah di IKIP 1, tak tahulah mana yang bakal dipilihnya.

saya jujur berharap, setulus hati, biar dia masukkan dirinya dalam program ICMGTS. saya tak mahu satu-satunya pelajar IKIP-Yarmouk yang ada sijil itu. saya mahu kawan-kawan saya juga dapat apa yang saya dapat.

saya juga mahu dia duduk kembali bersama saya. satu rumah. saya mahu dia dengar, tahsin bacaan quran saya. saya mahu solat jemaah dengannya. saya rindu kehidupan kami di syam dulu.

🙂
ya ALLAH bantulah Syahida dalam membuat keputusan. moga keputusan yang bakal dia buat akan mendekatkan lagi dia dengan MU. ameeenn!

agama dengan TUHAN mana boleh pisah! -itu sahaja-

jalan tar yang basah itu tanda ada hujan, hati yang menagis biarlah kerana TUHAN!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

aini, kembalikan kepada fitrahmu,
kembalilah kepada jalan yang lurus,
TUHAN, kepadaMU ku meminta dan kepadaMU ku memohon pertolongan!
tunjukiku jalan yang lurus TUHAN.
tenangkan hatiku dengan ujianMU ini,
redhakan jiwaku dengan ketentuanMU.
sungguh, aku butuh KAMU!

p/s: tajuk itu berkaitan dengan teka-teki.
sama juga dengan hati, hati yang keras moga-moga boleh lembut.
dalam diam, sepertinya aini sudah jatuh cinta! Tuhan, peliharalah diriku. jauhkan aku dari maksiat hati ini!😦
.
.
plaza OSK, jom lunch dan balik kuantan!
26 Mei 2011
12.50pm

Leave a Reply

